עורך דין הסכם גירושין

עורך דין הסכם גירושין – הסכם גירושין לבר משפטי

חזי ושושנה כהן נשואים 16 שנים. לבני הזוג שלושה ילדים. הקשר הזוגי היה רווי בעליות ומורדות, הרפתקאות, חלומות, אכזבות, תקוות, רגשות, הפתעות, הצהרות, נסיונות וכשלונות. כעת, בני הזוג מעוניינים לסיים את הקשר ביניהם בצורה הטובה ביותר ולפתוח דף חדש בחייהם.

הנתיב הירוק והנתיב האדום
למשפחת כהן שני נתיבי נסיעה ביציאה מהעיר: הנתיב הירוק והנתיב האדום.
הנסיעה בנתיב הירוק זולה יותר באופן משמעותי, מהנה יותר וקצרה יותר. לעומתו, נסיעה בנתיב האדום כרוכה בעלויות כספיות גבוהות, דרך ממושכת ולא נעימה.

אם כן, מהם שני הנתיבים המדוברים ? הנתיב הירוק הינו הסכם גירושין אשר גובש בין הצדדים בהסכמה ללא התערבות שיפוטית, היינו ללא ניהול הליכים בבית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

ככל ויבצר מבני הזוג להגיע להסכמות ביניהם, המחלוקות ידונו בהליך משפטי המשול לנתיב האדום. בנתיב זה, ההליכים המשפטיים בעניין הגירושין והתביעות הכרוכות לו יארכו זמן ממושך, ילוו בחקירות הצדדים ובעלי מקצוע, חוות דעת מומחים וכיוצב'. כמו כן, עצימות המחלוקות והקרע הזוגי יכתיבו את אופי ההליכים. בהיבט זה, תיקי משפחה – ככלל ותיקי גירושין – בפרט, עוסקים בתחומים אמונציונליים ונפיצים אשר הופכים את ניהול התיק למורכב. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הצדדים מבינים כי התנצחות מיותרת בבית משפט אינה מטיבה עמם. בתוך כך, בוחרים לנהל את ההליך בענייניות והגינות.

במאמר זה ארחיב על האופציה הראשונה, קרי הנתיב הירוק, המהווה בחירה מושכלת לגבש הסכם גירושין ללא צורך בניהול הליכים משפטיים.

מדוע חשוב להכין הסכם גירושין בנוכחות עורך דין הסכם גירושין ?

הסכם גירושין צופה פני עתיד ומסדיר את הסוגיות השונות הנוגעות לפרידה. הסכם זה חשוב מאוד היות ותפקידו ליצור וודאות משפטית, להקנות ביטחון, ליצור קרקע יציבה ומציאות בהירה. הסכם גירושין טוב הוא הסכם שלא מותיר ספק, אינו מותיר מקום לפרשנויות ואינו מחסיר כל תרחיש. מסיבה זו, יש טעם של ממש להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום הסכמי גירושין אשר ינסח עבורכם הסכם אישי התפור למידותיכם ובהתאם לצרכיהם.

בהקשר זה, ישנם זוגות המבקשים לחסוך עלויות ולהשתמש בהסכם זמין באינטרנט. זוגות אלו משלמים מחיר כפול ומכופל בפנייה לבית משפט, בכל פעם שהוחסרו פרטים מהותיים בהסכם החינמי. לחילופין, כאשר סוגייה חשובה לא התחדדה עד תום ונתונה לפרשנות. כך או כך, כל משפחה היא עולם ומלואו ולכן אין הסכם אחד אשר יתאים לכל המשפחות. פנייה לבעל מקצוע תבטיח כי יערך עבורכם הסכם אישי טוב ביותר, תוך חיסכון בעלויות והבטחה כי זכויותיכם לא תקופחנה.

עורך דין הסכם גירושין – מהו הסכם גירושין ?

הסכם הגירושין כולל את סוגיות הליבה והעניינים הנובעים מהם. תחילה, תהיה התייחסות לנושא סידור הגט בבית הדין הרבני, אשר לו הסמכות הייחודית לדון בנושא גירושין. במסגרת התייחסות זו, יכתב כי הצדדים מסכימים להתגרש בהקדם, לעשות את כל הפעולות והסידורים הנדרשים לצורך סידור הגט ולהתייצב במועד הראשון שיקבע בית הדין. כמו כן, הצדדים מסכימים ליתן גט זה לזו. בנוסף, יש והאישה מוותרת על מזונותיה, כתובתה ותוספת הכתובה.

נושא חשוב אחר הינו הגדרת זמני השהות עם הקטינים. כמובן, שני ההורים נושאים באחריות הורית משותפת ויראו את טובת הילד כשיקול בלעדי. על כן, עליהם לשתף פעולה זה עם זו ככל הניתן, לנהוג בגמישות מחשבתית והדדיות. בפרק זה תוקצה התייחסות לחלוקת זמני השהות בימי חול, סופי שבוע, חגים, חופשות בארץ ונסיעות לחו"ל.

נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת בהרחבה הינו מזונות הקטינים ומחציות (תשלומים משתנים המשולמים לצד המזונות השוטפים). בפרק זה תהיה התייחסות לסכום המזונות, אופן התשלום, מועד התשלום, זמני התשלום, הטבות, מענקים, קיזוזים ועוד.
זאת ועוד, הסכם הגירושין יתייחס באופן נרחב לפירוק השיתוף וחלוקת רכוש. כאמור, בני זוג צוברים רכוש במהלך הנישואין. נכסים אלו כוללים נכסים מוחשיים (כסף, בית, רכב) ונכסים בלתי מוחשיים (מניות, אופציות, הפרשות פנסיוניות). במסגרת הפרידה, מבוצע איזון בנכסים והרכוש נחלק לפי הסכמות הצדדים, לרבות חובות הצדדים.

לגבי חינוך הקטינים, הרי שגם סוגייה זו מצריכה ביאור: היכן הקטינים יתחנכו ? מהו זרם החינוך המוסכם בין הצדדים ? מי ישא בעלויות המימון ככל וישנן ? השתתפות בפעילויות של המסגרת החינוכית וכיוצב'.

לצד ענייני ליבה אלו, יכללו בהסכם הגירושין נושאים נוספים כגון: מנגנון מוצע לפתרון מחלוקות, התייחסות למקום המגורים של הקטינים, טיפול במקרה חירום רפואיים, אופן קבלת החלטות לעניין בריאות הקטינים, קבלת מידע בנוגע לקטינים, העברת עדכונים שוטפים ועוד.

עורך דין הסכם גירושין – אישור הסכם גירושין

יש לתת להסכם הגירושין תוקף משפטי על ידי אישורו בבית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. לאחר אישורו, ההסכם ניתן לאכיפה במקרה של הפרה. לדוגמא, ככל והאיש אינו משלם מזונות לאישה, האחרונה תוכל לפנות להוצאה לפועל ולפתוח לו תיק לגביית המזונות. תיק הוצל"פ לא יפתח ככל והסכם הגירושין לא יאושר בערכאה משפטית.

בעת אישור ההסכם, השופט/דיין יקריא את ההסכם ויברר עם הצדדים האם הם מבינים את תוכנו. כמו כן, יבדוק האם חתמו עליו מרצונם הטוב והחופשי, ללא כפייה, אונס או השפעה בלתי הוגנת. מעל זאת, תפקיד הגורם השיפוטי לבחון האם כלולים בהסכם סעיפים בלתי חוקיים והאם טובת הקטינים נשמרת.

עורך דין הסכם גירושין – סיכום

הליך הגירושין אינו הליך פשוט כלל ועיקר. יחד עם זאת, הצדדים יכולים לבחור האם להתגמש ולהגיע להסכמות בדרכי נועם, או שמא להתנצח זה עם זו בבית משפט. דרך המלך הינה לייתר את הצורך בערכאות ולגבש הסכם גירושין אשר יכלול את כל הסוגיות המהותיות. כשם שלא מומלץ לעקור שן לבדך או להחליף בלמים ברכב בעצמך, רצוי לפנות לאיש מקצוע, עו"ד המומחה בתחום, אשר יכין עבורך הסכם בהתאם לנסיבות המקרה הספציפיות.

עורך דין משה שגב –  עורך דין גירושין

עורך הדין משה שגב סיים בהצטיינות את לימודיו והוסמך ע"י לשכת עורכי דין.

עו"ד משה שגב, עורך דין דיני משפחה הינו בעל ניסיון רב בדיני משפחה והוביל תיקי משפחה מורכבים וקשים בצורה מקצועית עם רגישות גבוהה ביותר כאשר הידע המשפטי הרב שצבר תורגמו לנצחונות בתיקי תביעות שהוביל.

המשרד חרט על דגלו להעניק שירות משפטי ללא פשרות עד להשגת המטרות שהוגדו עבור הלקוח יחד עם ליווי אישי וחם לכל אורך ההליך המשפטי.

בכל שאלה או עניין הנכם מוזמנים לפנות לעורך הדין משה שגב, עורך דין גירושין בתל אביב, לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי וממוקד אשר ידאג לאינטרסים ולזכויות שלכם ללא פשרות

זקוקים לעורך דין לדיני משפחה

אל תתפשרו על הזכויות שלכם

צרו קשר עוד היום לפתרון משפטי נכון
ועו"ד משה שגב בהקדם האפשרי